پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204742
زندگي به سبک مدافعان حرم + تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/01/24 15:41:44
نمایش : 2166
در کنار تشکيل جبهه مدافعان حرم همانطور که ادبيات مقاومت و رسانه‌‌هاي ما رنگ و بوي مدافعان حرم را گرفته است عرصه‌هاي ديگر فرهنگ و هنر نيز تحت تاثير اين خط مقاومت، رنگ و بوي مدافعان را به خود گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به موازات احساس تنگ‌تر شدن جهان براي آرمانگرايان واقع بين و متعهدان به نجات بشريت، نشانه‌هاي رستگاري و صلاح، اين روزها واضح‌تر از هميشه در حال نمايان شدن است. در گوشه‌اي از دنيا در سرزمين بلاي آخرالزماني؛ همان که روايات مومنانه به نقش و اهميت آن در سرنوشت پايان دنيا تاکيد کرده‌اند، صف‌کشي دشمنان و دوستان انسانيت و شرافت آشکارتر از هر موقعيت تاريخي ديگر، شکل گرفته است.

موجوديتي به نام داعش با تمام سبعيت نامردانه آن از گوشه و کنار دنيا اشقيا را گرد هم آورده است و در مقابل موجوديت نارسمي اما ديگر شکل‌يافته‌اي به نام «مدافعان حرم»، پاکان و صالحان زمين را تک تک زير پرچم دفاع از اهل‌بيت آخرين فرستاده خدا متحد کرده است و از همان روزهايي که خط مقاومت در سوريه جان گرفته نيروهاي مردمي از سراسر کشورهاي جهان به اين منطقه آمده‌اند تا از حريم آل‌الله دفاع کرده و با هرگونه تجاوزي به اين منطقه مقابله کنند، براي اين رزمندگاني که از جان و مال و دلبستگي‌هايشان مي‌گذرند تا آرمان‌هايشان را روي دستان‌شان زنده نگه مي‌دارند و پرچم حريم آل‌الله را زمين نمي‌گذارند نامي آشنا تکرار مي‌شود «مدافعان حرم».

«مدافعان حرم» به واژه‌اي تبديل شده است که در تاريخ نقش ويژه‌اي ادا کرده نقشي ماندگار که فرهنگ عظيمي از مقاومت و تعهد را پشت سرش دارد. اين جايگاه به سن و سال مشخص يا مليت و کشور و نژادي خاص محدود نمي‌شود همه مسلماناني که تعهد در ميان آرمان‌هايشان حيات دارد فارغ از مرز جغرافيايي و هر نژاد و مليتي حاضر شده‌اند در خاک کشور ديگري بجنگند که اين روزها مورد هجوم متجاوزان واقع شده است.

کشتار و تجاوز سلفي‌ها هنوز ادامه دارد اما اين فجايع مانع از مقاومت مسلمانان نشده و اثري در ايستادگي‌شان نگذاشته است. هر چند روز يکبار مدافعان بسياري در اين بين به شهادت مي‌رسند و تعداد بسياري مجروح مي‌شوند تعداد شهدا و جانبازان اين ميدان هر روز افزايش مي‌يابد اما به موازات آن نيز تعداد مدافعان حرم هم بيشتر مي‌شود دغدغه‌ها هرروز پررنگ‌تر شده و تلاش‌ها و از جان گذشتگي‌ها براي حفظ آرمان و اتحاد مسلمانان همچنان ادامه خواهد داشت.

در کنار تمام جنگنده‌ها و سلاح‌هايي که در دستان مدافعان حرکت دارد قلب سرخ مدافعان حرم مي‌تپد و در کنار تمام سختي ِ جنگ گاه ذوق‌هاي هنري به چشم مي‌آيد. در کنار تشکيل جبهه مدافعان حرم همانطور که ادبيات مقاومت و رسانه‌‌هاي ما رنگ و بوي مدافعان حرم را گرفته است عرصه‌هاي ديگر فرهنگ و هنر نيز تحت تاثير اين خط مقاومت، رنگ و بوي مدافعان را به خود گرفته است. اين روزها بسياري از صفحات مجازي و آلبوم‌هاي شخصي و غير شخصي پر است از عکس‌هايي که روزهايي از زندگي مدافعان حرم را در قالب هنر به تصوير کشيده است. بخشي از اين تصاوير در ادامه مي‌آيد:



منبع:تسنيم
 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html